دسر پاناکوتای انار

دسر پاناکوتای انار و طرز تهیه سریع آن – مخصوص شب یلدا

این دسر که ویژه شب یلدا بوده و با طعم خوش وانیل و خامه درست می شود. یکی از خوشمزه ترین دسر های زمستانه به شمار می رود. درست کردن دسر پاناکوتای انار سخت نیست اما نیاز به صبر و حوصله دارد. اگر می خواهید بدانید که این دسر با چه موادی درست می شود با ما در شاهدفود همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتای انار

    • ۴۰۰ گرم خامه صبحونه
    • ۱ و ۱/۲ لیوان شیر
    • ۱/۲ لیوان شکر
    • ۲۰ گرم ژلاتین
    • ۱/۲ قاشق چایخوری وانیل
    • ژله انار به مقدار لازم
    • انار به مقدار لازم

تهیه دسر پاناکوتای انار

مراحل تهیه دسر

1. در ظرفی حاوی یک و نیم پیمانه آب جوش. پودر ژله انار را میریزیم و هم میزنیم تا ژله در آب حل شود. مخلوط را کنار می گذاریم تا خنک شود سپس دانه های انار را به ژله اضافه و مخلوط می کنیم.

2. در این مرحله از تهیه دسر پاناکوتای انار مخلوط ژله انار را داخل لیوان های سرو ریخته. و ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ژله خودش را بگیرد.

3. سه قاشق از شیر را کنار می گذاریم. در قابلمه ای، شیر، خامه صبحانه و شکر را روی حرارت مستقیم اما متوسط می گذاریم. و چند باری هم می زنیم تا ذرات شکر حل شده اما نجوشد. آن را از روی حرارت برداشته و وانیل را اضافه می کنیم و هم می زنیم. دسر پاناکوتای انار از دسرهایی است که به چند روش می توان آن را در ظرف ریخته تزیین نمود.

4. پودر ژلاتین را با سه قاشق از شیر مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم. تا کاملا حل شود بعد به مخلوط بالا اضافه کرده و سریع هم می زنیم. از مایع پاناکوتا روی ژله ها ریخته مجدداً به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم. تا دسر پاناکوتای انارسفت شود. پاناکوتای انار را با دانه های انار و برگ نعناع تزیین و سرو می کنیم.

خواندن
زرشک پلو با مرغ خوشمزه را چگونه می توان تهیه کرد؟

 

مراحل تهیه دسر

 

نکاتی در مورد تهیه و تزیین دسر پاناکوتای انار

می‌توانید مراحل بالا را برعکس انجام دهید. یعنی اول دسر را داخل لیوان ریخته و وقتی سفت شد، ژله انار را روی آن بریزید.
یا می توانید یک لایه نازک از ژله انار را داخل لیوان ریخته و بعد روی آن را با پاناکوتا پر نمایید. و در نهایت دسر را از قالب خارج کرده، روی دسر را با سس انار تزیین کنید. یا چند قطره رب انار بریزید.
همچنین می‌ توانید دسر پاناکوتای انار را مانند ژله رنگین کمان. به صورت لایه‌ لایه درست کنید.
یا این‌ که داخل پاناکوتای ساده، مقداری آب انار بریزید و یک پاناکوتای دو رنگ سفید و صورتی داشته باشید.
برخی افراد برای تهیه دسر پاناکوتای انار به جای پاناکوتای وانیلی، پاناکوتای دارچین تهیه می‌کنند. که در آن صورت با تهیه و استفاده از دارچین به جای وانیل این دسر نیز عطر و طعم خوبی خواهد داشت.
برای سرو دسر پاناکوتا می‌توانید لیوان‌ها را بعد از پرکردن با دانه انار و ژله انار. به صورت 45 درجه یا کج داخل یخچال قرار دهید تا دسر به صورت کج اما زیبا سفت شود.

به همین راحتی و سادگی دسر پاناکوتای انار آماده خوردن است.

گلخانه های شاهد
مزرعه ای به مسافت ۱۰ هکتار آماده کاشت محصول اورگانیک